Aylık arşiv Nisan 2018

Kırmızı Kaliforniya Biber Fidesi

Kırmızı Kalifornia Biber

Kaliforniya biberinin sağlık üzerinde faydaları;
Kaliforniya biberin çok popüler bir sebze olmasına rağmen, çok az miktarda kapsaisin (acı tadını veren bileşik) içerdiğinden dolayı, pek araştırma konusu olmamıştır. Önemli bir anti-kanser ve kan-şeker dengeleyici özellikleri taşıyan kapsaisin, aynı zamanda sinir hücrelerinin üzerine bağlanarak, reseptörlerin ağrı hissi gibi algıları değiştirme gücüne de sahiptir.


Kaliforniya biberinin kansere karşı faydaları ;
Antioksidan ve anti-inflamatuar besinler açısından zengin olan Kaliforniya biberi kansere karşı koruyucu etkisinin kanıtlanmasını bekleniyor. Kronik inflamatuvar (iltihabi) ve kronik artmış oksidatif strese maruz kalmak çoğu kanser türlerinin gelişme riskini artırabilir.

Sarı Kaliforniya Biber Fidesi

Sarı Kaliforniya Biber Fidesi

Kalifornia biberi acı değildir. Olgunlaşmış Kalifornia biberi C Vitamini karatenoidlerin en üst düzeye çıkmasını sağlar. C Vitamini ve karatenoid miktarının artması antioksidan kapasitesini en üst düzeye getirir.

Kaliforniya biberi, bol miktarda karotenoid kaynağı sağlamakla birlikte, karotenoid ailesinin 30 farklı besin kaynağını içerir. İspanya’da yapılan güncel bir araştırma, bu 6 karotenoidlerin – beta-karoten, alfa-karoten, likopen, lutein, kriptokzanthin ve zeaksantin – en az üçte ikisini içeren sadece iki sebze olduğunu ortaya çıkartmıştır. Bu gıdaların biri domates, diğeri ise Kaliforniya biberidir .
Olgunlaşmış Kaliforniya biberi, C vitamini ve karotenoidlerin en üst düzeye çıkmasını sağlar. C vitamini ve karotenoid miktarının artması, Kaliforniya biberinin antioksidan kapasitesini en üst düzeye getirir.
Yüksek ateşte pişirildiğinde biberin bazı hassas besin maddeleri zarar görebilir. Türkiye’de yapılan bir çalışmada, ızgarada 7- 8 dakika boyunca 150° C de pişirilen yeşil kaliforniya biberinin luteolin adlı bir flavonoidininin yaklaşık % 40’ını yitirdiği tespit edilmiştir.
Sülfür içeren bileşikler bakımından en zengin sebzeler soğan, sarımsak, brokoli gibi sebzeler olsa da, biber de sağlığa yararlı bir sülfür kaynağıdır.